SEO lokalne a branża metaliczna – gwarancja dotarcia do klientów w pobliżu!
Jesteś producentem wyrobów z metali? Oferujesz metale żelazne lub nieżelazne? Chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu? Jeśli tak to koniecznie przeczytaj, czym jest właściwie lokalne SEO. Szukasz odpowiedzi, jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych? Albo chcesz się dowiedzieć, jakie są zalety posiadania wizytówki biznesu w Google Moja Firma? Tłumaczymy w artykule.
Lokalne SEO a branża metaliczna – co warto wiedzieć?
Aby zwiększyć widoczność stron internetowych na wybrane zapytania w wyszukiwarce, podejmuje się czynności takie jak wdrożenie lokalnego SEO. Ma to związek z daną lokalizacją, a więc:
- miastem,
- regionem,
- dzielnicą.
Sposobów reklamowania się w Internecie jest wiele. Zaliczają się do nich:
- strona WWW,
- blog z artykułami,
- Social Media.
Ważne są działania, które wspierają lokalne SEO. Dzięki wysokiemu wyświetlaniu się w wyszukiwarce internauci szybko znajdą stronę Twojego biznesu. Jest to dobra opcja, gdy chcą znaleźć usługę lub firmę w pobliżu. W przypadku gdy chcą znaleźć w swojej miejscowości specjalistę z branży metalicznej, wtedy wpisują następujące hasła:
- metale nieżelazne Siemianowice,
- galwanizacja Warszawa,
- obróbka metalu Wrocław.
Co ciekawe, internauci nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Zazwyczaj to Google wyświetla im oferty w sąsiedztwie. Oznacza to, że gdy internauta na przykład z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę „obróbka metali”, wówczas na podstawie jego lokalizacji Google pokaże wyniki dla wszystkich firm, które znajdują się w pobliżu.
SEO lokalne a branża metaliczna
Lokalne SEO poleca się firmom z branży metalicznej, które oferują usługi z obróbki metali, wyrobów z metali czy zabezpieczenia metali. Taka strategia sprawdza się zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i dużych sieciach, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie i mają kilka oddziałów. W przypadku działalności firmy w różnych miejscowościach, pozycjonuj je na konkretne lokalizacje. W większych miastach sprawdzi się regionalne pozycjonowanie, gdzie jest duża konkurencja.
Na czym polega lokalna optymalizacja?
Dzięki optymalizacji strony WWW Twojego biznesu zbudujesz lokalną widoczność. Wystarczy zamieszczenie takich informacji jak:
- nazwa firmy,
- numer telefonu i adres e-mail,
- godziny pracy.
Najlepiej, aby powyższe informacje zmieściły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce sprawią, że będą się one pojawiać na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją Twoją stronę internetową. Nie zapomnij o oznaczeniu danych kontaktowych danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Dobrze, abyś użył fraz z lokalizacją na przykład:
- miasto, np. metale nieżelazne w Gdańsku,
- dzielnica, np. obróbka metali na Żoliborzu,
- region, np. izolacje antykorozyjne w mazowieckim.
Dane informacje w zakresie lokalizacji powinny się znajdować w tagach title lub nagłówkach H1. Najlepiej, aby znalazły się w treści strony WWW. Zaleca się stosowanie odmienionej, naturalnej formy. Dlatego nie powinno być „metale żelazne Warszawa” tylko „metale nieżelazne w Warszawie”. Stosuj long taile, a więc frazy z długim ogonem na przykład „zabezpieczenie antykorozyjne podwozia w Warszawie na Pradze”.
Na wizerunek Twojego biznesu w Internecie wpłynie ciekawy content w postaci artykułów poradnikowych na firmowym blogu. Najlepiej, aby nawiązywały do zasady „E-A-T”, a więc były oparte na wiedzy, autorytecie lub wiarygodności i zaufaniu.
Pozostałe ważne informacje
Prowadzisz firmę, która oferuje usługi w temacie metali w kilku miastach? Zleć stworzenie landing pages, a więc stron docelowych. Dobrze, aby zawierały interesującą treść. Poszczególne LP-ki powinny być skierowane do klientów danej miejscowości lub dzielnicy, a także zawierać dane kontaktowe. Dodaj takie elementy jak:
- możliwość dodawania ocen i opinii przez internautów,
- zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
- linkowanie między podstronami.
Główne zalety Google Moja Firma
Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które pozwala na promocję lokalnych przedsiębiorstw. Umożliwia wyświetlanie się informacji o firmie na mapach Google, jak również w wyszukiwarce. W związku z tym Google My Business jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i średnich firm, które działają w zakresie metali. Do korzyści z posiadania wizytówki GMB należą:
- opcja oceniania – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiedzieć na oceny internautów,
- budowa zaufania wśród internautów,
- łatwy dostęp do informacji o przedsiębiorstwie – wygodny kontakt z klientami,
- dojście do statystyk – monitorowanie działań internautów oraz dostęp do informacji, jak została znaleziona Twoja firma.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Podsumowanie: Jakie są główne zalety z lokalnego SEO?
Jak informuje raport Gemius "E-commerce w Polsce", aż 77% internautów korzysta z opcji zamawiania towarów czy korzystania z usług w Internecie. Dzięki wdrożeniu lokalnego SEO dociera się do większej liczby klientów. Odpowiednie działania z zakresu SEO sprawią, że:
Wprowadzenie lokalnego SEO pozwala więc na dotarcie do większej liczby klientów. Dzięki odpowiednim działaniom z zakresu SEO:
- poprawisz pozycję Twojej strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,
- zaoszczędzisz czas i pieniądze – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
- dotrzesz do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Używa ich aż 76% użytkowników Internetu.
Warto wiedzieć, że lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencją w zestawieniu z ogólnymi słowami kluczowymi. Dzięki temu szybciej zobaczysz efekty.
Zajmujesz się wyrobami metalowymi czy przeprowadzasz izolacje antykorozyjne? Sprawdź, jak wdrożyć lokalne SEO i dotrzeć do klientów z okolicy!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana