SEO lokalne a branża metaliczna – gwarancja dotarcia do klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża metaliczna – gwarancja dotarcia do klientów w pobliżu!

Jesteś producentem wyrobów z metali? Oferujesz metale żelazne lub nieżelazne? Chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu? Jeśli tak to koniecznie przeczytaj, czym jest właściwie lokalne SEO. Szukasz odpowiedzi, jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych? Albo chcesz się dowiedzieć, jakie są zalety posiadania wizytówki biznesu w Google Moja Firma? Tłumaczymy w artykule.

Lokalne SEO a branża metaliczna – co warto wiedzieć?

Aby zwiększyć widoczność stron internetowych na wybrane zapytania w wyszukiwarce, podejmuje się czynności takie jak wdrożenie lokalnego SEO. Ma to związek z daną lokalizacją, a więc:

Przeczytaj również: Która metoda obróbki wyrobów stalowych jest najlepsza?

  • miastem,
  • regionem,
  • dzielnicą.

Sposobów reklamowania się w Internecie jest wiele. Zaliczają się do nich:

  • strona WWW,
  • blog z artykułami,
  • Social Media.

Ważne są działania, które wspierają lokalne SEO. Dzięki wysokiemu wyświetlaniu się w wyszukiwarce internauci szybko znajdą stronę Twojego biznesu. Jest to dobra opcja, gdy chcą znaleźć usługę lub firmę w pobliżu. W przypadku gdy chcą znaleźć w swojej miejscowości specjalistę z branży metalicznej, wtedy wpisują następujące hasła:

Przeczytaj również: Cięcie strumieniem wody - technologia, zastosowania i korzyści w produkcji metalowej

  • metale nieżelazne Siemianowice,
  • galwanizacja Warszawa,
  • obróbka metalu Wrocław.

Co ciekawe, internauci nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Zazwyczaj to Google wyświetla im oferty w sąsiedztwie. Oznacza to, że gdy internauta na przykład z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę „obróbka metali”, wówczas na podstawie jego lokalizacji Google pokaże wyniki dla wszystkich firm, które znajdują się w pobliżu.

Przeczytaj również: Jakie są rodzaje śrutownic do metalu?

SEO lokalne a branża metaliczna

Lokalne SEO poleca się firmom z branży metalicznej, które oferują usługi z obróbki metali, wyrobów z metali czy zabezpieczenia metali. Taka strategia sprawdza się zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i dużych sieciach, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie i mają kilka oddziałów. W przypadku działalności firmy w różnych miejscowościach, pozycjonuj je na konkretne lokalizacje. W większych miastach sprawdzi się regionalne pozycjonowanie, gdzie jest duża konkurencja.

Na czym polega lokalna optymalizacja?

Dzięki optymalizacji strony WWW Twojego biznesu zbudujesz lokalną widoczność. Wystarczy zamieszczenie takich informacji jak:

  • nazwa firmy,
  • numer telefonu i adres e-mail,
  • godziny pracy.

Najlepiej, aby powyższe informacje zmieściły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce sprawią, że będą się one pojawiać na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją Twoją stronę internetową. Nie zapomnij o oznaczeniu danych kontaktowych danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Dobrze, abyś użył fraz z lokalizacją na przykład:

  • miasto, np. metale nieżelazne w Gdańsku,
  • dzielnica, np. obróbka metali na Żoliborzu,
  • region, np. izolacje antykorozyjne w mazowieckim.

Dane informacje w zakresie lokalizacji powinny się znajdować w tagach title lub nagłówkach H1. Najlepiej, aby znalazły się w treści strony WWW. Zaleca się stosowanie odmienionej, naturalnej formy. Dlatego nie powinno być „metale żelazne Warszawa” tylko „metale nieżelazne w Warszawie”. Stosuj long taile, a więc frazy z długim ogonem na przykład „zabezpieczenie antykorozyjne podwozia w Warszawie na Pradze”.

Na wizerunek Twojego biznesu w Internecie wpłynie ciekawy content w postaci artykułów poradnikowych na firmowym blogu. Najlepiej, aby nawiązywały do zasady „E-A-T”, a więc były oparte na wiedzy, autorytecie lub wiarygodności i zaufaniu.

Pozostałe ważne informacje

Prowadzisz firmę, która oferuje usługi w temacie metali w kilku miastach? Zleć stworzenie landing pages, a więc stron docelowych. Dobrze, aby zawierały interesującą treść. Poszczególne LP-ki powinny być skierowane do klientów danej miejscowości lub dzielnicy, a także zawierać dane kontaktowe. Dodaj takie elementy jak:

  • możliwość dodawania ocen i opinii przez internautów,
  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
  • linkowanie między podstronami.

Główne zalety Google Moja Firma

Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które pozwala na promocję lokalnych przedsiębiorstw. Umożliwia wyświetlanie się informacji o firmie na mapach Google, jak również w wyszukiwarce. W związku z tym Google My Business jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i średnich firm, które działają w zakresie metali. Do korzyści z posiadania wizytówki GMB należą:

  • opcja oceniania – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiedzieć na oceny internautów,
  • budowa zaufania wśród internautów,
  • łatwy dostęp do informacji o przedsiębiorstwie – wygodny kontakt z klientami,
  • dojście do statystyk – monitorowanie działań internautów oraz dostęp do informacji, jak została znaleziona Twoja firma.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>



Podsumowanie: Jakie są główne zalety z lokalnego SEO?

Jak informuje raport Gemius "E-commerce w Polsce", aż 77% internautów korzysta z opcji zamawiania towarów czy korzystania z usług w Internecie. Dzięki wdrożeniu lokalnego SEO dociera się do większej liczby klientów. Odpowiednie działania z zakresu SEO sprawią, że:

Wprowadzenie lokalnego SEO pozwala więc na dotarcie do większej liczby klientów. Dzięki odpowiednim działaniom z zakresu SEO:

  • poprawisz pozycję Twojej strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,
  • zaoszczędzisz czas i pieniądze – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
  • dotrzesz do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Używa ich aż 76% użytkowników Internetu.

Warto wiedzieć, że lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencją w zestawieniu z ogólnymi słowami kluczowymi. Dzięki temu szybciej zobaczysz efekty.

Zajmujesz się wyrobami metalowymi czy przeprowadzasz izolacje antykorozyjne? Sprawdź, jak wdrożyć lokalne SEO i dotrzeć do klientów z okolicy!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.