Ile kosztuje naprawa blacharsko-lakiernicza?
Blacharstwo samochodowe jest tematem tak obszernym, że stanowi osobną specjalizację w obrębie mechaniki samochodowej. Prace blacharsko-lakiernicze obejmują wszystkie działania od kształtowania elementów nadwozia pod drobne naprawy zarysowań. Ile zazwyczaj trwają poszczególne naprawy? Ile za nie zapłacimy? Aby poznać odpowiedzi na te pytania, przeczytaj poniższy artykuł.
Ile zapłacimy za naprawę blacharsko-lakierniczą?
Naprawa blacharska może obejmować bardzo szeroki zakres usług. Od drobnego zarysowania po poważne uszkodzenie maski – wszystko to mieści się pod tym jednym hasłem. Oczywiście, w związku z tym również ceny tych usług będą od siebie bardzo różne. Ile za nie zapłacimy w przybliżeniu?
Szczególnie kosztowna jest naprawa maski – będzie to koszt od 1100 do 1500 złotych, nie licząc pracy blacharza-lakiernika, za którą zapłacimy kolejne od 700 do 1100 złotych. Za naprawę plastikowych elementów w komorze silnika będziemy musieli zapłacić od 350 do 500 złotych. W sumie może nas to kosztować nawet 3000 złotych.
Znacznie tańsze będą prace blacharsko-lakiernicze na pozostałych elementach samochodu. Na przykład zlikwidowanie pojedynczego drobnego wgniecenia, którego nie trzeba lakierować, będzie kosztować około 150-180 złotych. Naprawa błotnika to koszt na poziomie od 250 do 500 złotych. Jeśli będziemy chcieli wymienić próg, będziemy musieli zapłacić przynajmniej 120 złotych.
Jak samodzielnie polakierować samochód?
Jednak koszt naprawy blacharskiej auta, wraz z jego ponownym lakierowaniem, może być całkiem spory. W związku z tym możemy pokusić się o próbę samodzielnego polakierowania samochodu. Czy jest to wykonalne? Jak najbardziej. Na początek pamiętajmy jednak o zgromadzeniu niezbędnego wyposażenia:
- dużo papieru ściernego mokrego i suchego o granulacji 1200 i 2000 ścierniwa
- szlifierkę elektryczną lub pneumatyczną,
- taśmę maskująca i gazety do maskowania,
- sprężarkę,
- pistolet,
- rozcieńczalnik do farb,
- maski na twarz,
- okulary ochronne,
- podkład,
- farba akrylowa lub lakier epoksydowy,
- lakier bezbarwny,
- odkurzacz.
Rozpoczynając lakierowanie samochodu, w pierwszej kolejności powinniśmy dokładnie wyczyścić wszystkie powierzchnie, które będziemy malować. Następnie, możemy przystąpić do zdejmowania starego lakieru z samochodu, jednak zanim to zrobimy, powinniśmy nałożyć okulary ochronne i maskę przeciwpyłową.
Samo szlifowanie można zacząć od szlifowania każdego panelu z osobna, okrężnymi ruchami. Aby uzyskać najlepsze efekty, powinniśmy oczyścić samochód do gołego metalu, co oczywiście będzie bardzo czasochłonne. Następnie należy wygładzić powierzchnię drobnoziarnistym, mokrym i suchym papierem ściernym a później pozbyć się pyłu.
Wymieszaj podkład z rozcieńczalnikami i rozpocznij malowanie za pomocą pistoletu. Trzymaj go w odległości piętnastu centymetrów od powierzchni i spryskuj ją ruchem zamiatania z boku na bok. Pamiętaj, aby cały czas przesuwać pistolet podczas malowania, w przeciwnym wypadku warstwa farby będzie stawała się coraz grubsza w jednym miejscu.
Podkład nakładaj od dachu do dołu, nakładając dwie lub trzy cienkie warstwy. Pamiętaj, aby przestrzegać zaleceń producenta co do czasu, jaki powinien upływać pomiędzy poszczególnymi warstwami. Po nałożeniu wszystkich warstw należy zeszlifować powierzchnię papierem ściernym o ziarnistości 2000.
Ostatnim krokiem jest nałożenie farby, w taki sam sposób, w jaki nakładaliśmy podkład. Po wyschnięciu farby można wypolerować ją okrężnymi ruchami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana